Med lanceringen af Apple “Pay Later” på det amerikanske marked går tech-giganten til angreb på det i forvejen usikre marked for “Køb nu, betal senere”-løsninger såsom Klarna, ViaBill og Anyday. Samtidig halter reguleringen af disse løsninger fortsat langt bagefter den hurtige vækst og udbredelse. Er markedet ved at blive overfyldt og for uigennemskueligt? Og risikerer forbrugerne at sidde tilbage med aben? Det tyder det på, viser en ny undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk.
Udvalget og populariteten af “Køb nu, betal senere”-løsninger er øget markant de seneste par år. Det sætter detailhandlen under pres for at sikre, at det, de leverer, ikke skader forbrugerne. Forværrede konjunkturer og stramninger af lovgivningen, vil øge denne udfordring.
Det er derfor afgørende at Klarna og andre “køb nu, betal senere” løsninger anvendes rigtigt. Og at resultater og omkostninger kontrolleres løbende.
I denne rapport får du 6 tips til at maksimere værdien af og mindske risikoen ved ”køb nu, betal senere”-tjenester.
Eller kontakt os, hvis I ønsker sparring til, hvordan I sikrer den bedst mulige betalingsoplevelse for jeres kunder.